اهمیت سرعت در دستگاه های تراش سی ان سی

از موارد مهم در انتخاب یک دستگاه تراش سی ان سی سرعت ماکزیمم می باشد. هجوم واردات تراش و یا فرز سی ان سی دست دوم  به ایران، به دلیل پیشرفت در بالا بردن سرعت حرکت خطی در محورها و اسپیندل توسط کمپانی های خارجی می باشد که نشان می دهد سی ان سی های وارداتی استوک دیگر توجیه ندارند.

برای مثال سرعت خطی در سی ان سی های وارداتی کارکرده حدود 15 متر بر دقیقه تا حداکثر 24 متر بر دقیقه می باشد و سرعت اسپیندل در تراش و فرز سی ان سی 24 متر بر دقیقه است. در حالی که در ماشین آلات cnc جدید سرعت خطی به 60 متر بر دقیقه رسیده است و سرعت اسپیندل در تراش سی ان سی به 20.000 دور در دقیقه رسیده است.

به صراحت می توان گفت که سرعت تولید قطعه با دستگاه های تراش و فرز سی ان سی به روز شده و دستگاه های جدید با وجود اینکه قیمت بسیار بالایی دارند اما توجیه اقتصادی مناسبی نیز دارا می باشند.اعداد و ارقام نشان می دهد تولید با تراش سی ان سی با تکنولوژی و سرعت بالا دو برابر تولید همان کالا با ماشین آلات سی ان سی قدیمی می باشد.

شرکت کاربین پارت با مطالعه و تحقیق انجام داده شده روی بالابردن سرعت خطی و سرعت اسپیندل دستگاه به این نتیجه رسیده است که باید از بال اسکرو و مهره دوبل دوراهه استفاده نماید. در جهت بالا بردن سرعت خطی و همچنین برای اسپیندل باید از یک اسپیندل که شافت آن رتور و بدنه اسپیندل استاتور داخل می باشد استفاده نماید.

مشتریانی که از این نوع تراش cnc به روز شده خریداری کنند از تولید بالا و سود بیشتری بهره مند خواهند شد.